OCP kabotaż co to jest

OCP kabotaż co to jest

Prowadzenie firmy transportowej jest związane z wieloma trudnymi tematami. Wiele osób, które z branżą transportową są niezwiązane, jak słyszy, że polscy przewoźnicy należą do jednych z najliczniejszych w Europie, ma zakłamany obraz branży transportowej. Osobom takim wydaje się, że wystarczy mieć auto i chęci i sukces murowany. Jak się jednak okazuje w praktyce, trzeba zdecydowanie więcej wysiłku.

Jakie problemy mogą występować, kiedy prowadzimy firmę transportową?

Prowadzenie firmy transportowej wiąże się zawsze z wieloma wyzwaniami. Do takich wyzwań możemy zaliczyć na przykład konieczność zapewnienia naszej firmie odpowiedniej ilości osób w niej pracujących, musimy walczyć z konkurencją na rynku, zarówno krajowym, jak i zagranicznym. Dodatkowo musimy cały czas starać się spełniać zamieniające się wymagania naszych klientów, a wymagania te, nie dość, że zmieniają się w czasie, to dodatkowo zazwyczaj są coraz wyższe. Przyjrzyjmy się kilku tematom, z listy wymienionej wyżej.

W pierwszej kolejności musimy zastanowić się nad tym, w jaki sposób zapewnić naszej firmie odpowiednio przeszkoloną i wykwalifikowaną obsadę. Dotyczy to oczywiście nie tylko i wyłącznie kierowców, ale również pracowników, którzy będą na przykład dokonywać przeładunku pojazdów, czy choćby pracowników dyspozytorni, czy inaczej zwanego centrum dowodzenia transportami. Sytuacja obecnie nie jest wcale taka łatwa, jak mogłoby to się wydawać. Praca jako kierowca ciężarówki jest dość dobrze płatna, ale mimo wszystko wielu pracowników z polski, pracuje dla firm z zagranicy, ponieważ takie firmy pozwalają pracować na lepszych stawkach. Częściowo ratuje nas taka sytuacja, że pracuje u nas sporo pracowników zza wschodniej granicy. Zapewnienie sobie jednak stałej i pewnej ekipy jest nie lada wyzwaniem.

Koszty ubezpieczenia

Kiedy prowadzimy firmę transportową, musimy sobie uświadomić, że będziemy ponosić dość spore koszty związane z ubezpieczaniem. Ubezpieczenie, jakie musimy mieć wykupienie dla każdego pojazdu, jest to ubezpieczenie OC, jednak zaleca się również wykupić ubezpieczenie AC. Klienci dodatkowo żądają od nas posiadania ubezpieczenia OCP przewoźnika krajowego lub OCP przewoźnika kabotażowego. Co to jest OCP kabotażowe? Wiele osób zadaje sobie to pytanie: OCP kabotaż Co to jest? Jeśli chcemy wiedzieć, co to jest OCP kabotażowe, musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czym jest polisa OCP w ogóle.

Ubezpieczenie OCP przewoźnika jest to dodatkowe ubezpieczenie, jakie obejmuje ładunek, jaki zawodowo przewozimy na danym samochodzie. Ubezpieczenia OCP są różne, ale musimy zwrócić na pewno jedną bardzo ważną sprawę. OCP krajowe i zagraniczne mogą się znacząco różnić pomiędzy sobą. Jeśli kupimy standardową polisę OCP, to najprawdopodobniej będzie ona obowiązywała tylko w ramach granic Polski. Jeśli nasze pojazdy realizują transporty na trasach na przykład w Niemczech, to aby ładunek był ubezpieczony, musimy mieć wykupione OCP kabotażowe na Niemcy. Jak właśnie wspomnieliśmy, ubezpieczenie OCP kabotażowe, jest to ubezpieczenie ładunku na transport poza granice naszego kraju.

Poznaj koniecznie:

Szczegóły ubezpieczenia OCP

Ponieważ ubezpieczenie OCP jest to naprawdę istotna sprawa, dobrze jest się przynajmniej nieco dłużej się przy niej zatrzymać i omówić temat bardziej szczegółowo. Polisa OCP jest to w rzeczywistości zabezpieczenie dla firmy przewozowej oraz dla klienta tej firmy. Jednak koszty tego ubezpieczenia są zrzucane na firmę przewozową. Pytanie tylko, czy tylko i wyłącznie wszelkie koszty związane z ubezpieczeniem OCP są faktycznie ponoszone przez firmę spedycyjną. Klienci w rzeczywistości dokładają się do tego ubezpieczenia, przede wszystkim w taki sposób, że stawka za taki transport zawsze będzie większa, więc klienci również płacą za ubezpieczenie, jest to jednak z ich perspektywy rozłożone bardziej równomierne.

Czasem zastanawiać się możemy, na jakiej podstawie wyliczana jest składka na takie ubezpieczenie. Zasady są podobne w niektórych punktach do tego, jak na przykład wyliczana jest składka OC. Są również i takie, które są zdecydowanie stosowane tylko do tego, aby wyliczać składkę polisy OCP. Wysokość składki zależy więc między innymi od tego, jaki obrót wykazuje nasza firma. Im większe mamy dochody, tym składka, jaką zapłacimy, najprawdopodobniej również będzie większa. Zupełnie odwrotna sytuacja występuje, jeśli weźmiemy pod uwagę ilość samochodów ubezpieczanych. Jeśli będziemy chcieli ubezpieczyć na przykład tylko dwa samochody, to okaże się, że za każdy samochód zapłacimy więcej niż wówczas, jak byśmy chcieli ubezpieczyć cztery samochody. Stawki są również inne dla osób, które ubezpieczenie OCP wykupują po raz pierwszy i inne, jeśli opłacamy OCP już od wielu lat. Kolejnym istotnym czynnikiem jest to, jak często korzystaliśmy z konieczności wypłaty polisy. Zasady rządzące tymi założeniami są podobne jak te, które są ustanowione w przypadku ubezpieczenia OC i AC. Im rzadziej z ubezpieczenia korzystamy, tym częściej mamy bardzo atrakcyjne zniżki. Ubezpieczenie OCP nie jest obowiązkowe, ale coraz więcej firm wymaga jego posiadania, jeśli chcemy dla nich przewozić towary.