Portale społecznościowe cieszą się coraz większą popularnością wśród społeczeństwa. Mimo to jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że marketing na Instagramie i Facebooku odgrywa tak istotną rolę w budowaniu własnej marki. Z Instagrama każdego dnia korzystają miliony ludzi na całym świecie. Globalny zasięg aplikacji pozwala na stworzenie siatki nowych klientów i fanów. Atutem prowadzenia profilu w tym serwisie jest to, że bez trudu można uczynić go bardzo przyjaznym, wręcz łamiącym wszelkie granice w relacji pomiędzy klientem a sprzedawcą. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak sprawić, aby użytkownicy Instagrama chętnie śledzili poczynania konkretnej firmy. Co zrobić, by zwiększyć liczbę swoich followersów i polubień? Jak nakłonić ludzi do udostępniania swoich materiałów w ich relacjach? To tylko kilka spośród wielu pytań odnośnie do działań marketingowych w obrębie opisywanego portalu społecznościowego, które zadają sobie początkujący przedsiębiorcy.

 

Skuteczny marketing na Instagramie, czyli śledzenie konkurencyjnych profili

 

Każda firma rozpoczynająca swoją przygodę z prowadzeniem profilu na Instagramie, powinna zacząć od stworzenia własnej, w pełni indywidualnej strategii komunikowania się z followersami. Warto zatem poznać, w jaki sposób dociera do użytkowników konkurencja. Dzięki temu umożliwimy sobie wyeliminowanie powtarzania już istniejących schematów i otworzymy sobie drogę do wyróżnienia własnej działalności na tle innych. Największą uwagę należy zwrócić na to, jakie treści są udostępniane przez biznesowych rywali oraz częstotliwość publikacji. Dzięki temu bez trudu można znaleźć najlepszy pomysł na siebie oraz ustalić to, jak wiele zdjęć udostępnimy w ciągu dnia/tygodnia, aby być lepszym od innych. Warto przeanalizować także liczbę osób obserwujących konkurencję oraz to, ile profili obserwują oni. Wskutek tego działania można ocenić to, jak ważnym kanałem komunikacji z klientami jest dla nich Instagram.

 

Wielu przedsiębiorców, którzy rozpoczynają promocję swoich usług w mediach społecznościowych, zastanawia się nad tym, ile konkurencyjnych profili powinni poddać gruntownej analizie, aby ich własny marketing na Instagramie okazał się skuteczny. Otóż trudno tutaj wytypować konkretną liczbę, ponieważ czasami jest to kilka aktywnych kont, a niekiedy nawet kilkadziesiąt. Jest to zależne od typu działalności, oferowanych usług i sprzedawanych produktów. Warto jednak pamiętać, że nawet jeśli ustalimy wstępną strategię marketingową, to z czasem z pewnością zajdzie potrzeba wprowadzenia zmian. Wszystko ze względu na to, że użytkownicy portali tego typu potrzebują wciąż nowych doświadczeń. Trendy na Instagramie zmieniają się niczym obrazy w kalejdoskopie. Przedsiębiorcy powinni mieć świadomość takiego stanu rzeczy i brać to pod uwagę podczas tworzenia swojego konta.

 

Kluczowe hasztagi, czyli jak zwiększyć swój zasięg?

 

Marketing na Instagramie to także kwestia związana ze stosowaniem tzw. hasztagów. Są one odpowiedzialne za umożliwienie użytkownikom znajdowania udostępnianych przez siebie treści. Profile, które ignorują konieczność korzystania z tej formy docierania do odbiorcy, znacznie zmniejszają swoje szanse na to, że zostaną one zauważone przez innych i zyskają popularność wśród społeczeństwa. Aplikacja Instagrama pozwala na dodanie jednorazowo 30 hasztagów do każdej udostępnianej treści. Dzięki nim dane zdjęcie dotrze do bardzo dużej grupy potencjalnie zainteresowanych nim osób.

 

Wybierając hasztagi należy wybierać te, które cieszą się największą popularnością, ale jednocześnie doskonale opisują konkretny post. Jeśli na dodanym zdjęciu widnieje laptop i kawa, to należy zrezygnować z hasztagu #polishgirl, pomimo że liczy on ponad 40 milionów obserwujących. Ta kwestia wydaje się oczywista, ale mimo to tysiące osób każdego dnia wydają się o niej zapominać lub nie zdawać sobie z niej sprawy. Należy także pamiętać, że każdy post, do którego zostanie dodane więcej niż 30 hasztagów, zostanie opublikowany bez żadnego z nich. Warto zatem trzymać się wymogów narzucanych przez aplikację, aby oszczędzić czas potrzebny na prowadzenie profilu.

 

Najlepsze hasztagi, czyli jakie?

 

Przedsiębiorcy, którym zależy na tym, aby ich marketing na Instagramie był skuteczny, powinni skupić się wokół wyboru stosowanych przez siebie hasztagów. Można tego dokonać w dość prosty sposób. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Ingragrama wybrany przez siebie hasztag i sprawdzić jakie treści się pod nim kryją i przez jaką grupę osób jest on najcześciej wykorzystywany. Dzięki takiemu działaniu można poznać wiele konkurencyjnych kont, które posiadają już niezbędną renomę w danej branży.

 

Ciekawym rozwiązaniem jest także posłużenie się specjalistycznym narzędziem do analizy poszczególnych hasztagów, dzięki którym zyskuje się informacje odnośnie do tego, ile postów ukrywa się pod każdym z nich, wywoływanych przez nie interakcji oraz generowanej aktywności. Każda z tych wartości pozwala gruntownie sprawdzić możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów.