Żyjemy w czasach, w których Internet staje się coraz ważniejszą częścią naszego życia. Sięgamy po niego niemal w każdym celu – by pozyskać przepis na ulubioną potrawę, sprawdzić pogodę, dostępność transportu publicznego czy ciekawe miejsca w naszym pobliżu. Coraz częściej używamy go również do zakupów, co potwierdza fakt, że każdy sklep RTV coraz większą wagę przykłada do swojej internetowej wersji. Czy tak naprawdę jednak warto robić zakupy sprzętu RTV przez Internet? A może lepiej byłoby po prostu udać się do salonów stacjonarnych i nabyć go w bardziej klasyczny sposób?

Zakupy sprzętu RTV przez Internet – czy warto?

Coraz więcej ludzi, zwłaszcza tych młodych, sklepy RTV odwiedza czysto Internetowo i to właśnie z tego względu wiele z nich rozwija swoją infrastrukturę Internetową. Jest w tym zresztą sens, gdyż sam sklep pozbywa się wielu kosztów, co daje mu znacznie większe możliwości. Na wybraniu internetowej wersji sklepu skorzystać możemy również i my. Oto najbardziej istotne aspekty związane właśnie z tymże wyborem:

  • wygoda i dowolność – zakupy drogą Internetową możemy zrobić nawet w łóżku, nie wychodząc z domu; z tą wygodą wiąże się również swoboda w dokonywaniu wyboru – sam produkt jest z kolei dostarczany pod drzwi naszego domu, więc nie musimy kłopotać się z jego przewożeniem, niezależnie od jego gabarytów;
  • kompletny brak presji – robiąc zakupy w Internet nie mamy żadnej presji – czy to związanej z czasem (zakupy możemy robić o każdej porze dnia i nocy), czy to ze sposobem robienia zakupów (nie stoi nad nami pracownik czekając na to, jakiego wyboru dokonamy);
  • lepsze ceny – z uwagi na to, że Internetowa forma usług pozwala sklepom pozbyć się kosztów związanej chociażby z utrzymaniem pracowników czy wynajmem przestrzeni na świadczenie usług (chociażby płaceniem właścicielom galerii handlowych za tę przestrzeń), sklepy RTV działające Internetowo nie przerzucają tych kosztów na klienta w postaci wyższych cen; te będą więc w nich zawsze nieco bardziej atrakcyjne;
  • znacznie większy wybór – sklepy stacjonarne dysponują ograniczoną przestrzenią do wystawiania własnych produktów – to oczywiste; na łamach swoich internetowych serwisów mogą z kolei zaprezentować pełną swoją ofertę, biorącą pod uwagę cały magazyn, którym dysponują, a nie tylko to, na co daje im możliwość przestrzeń;

Stacjonarne sklepy RTV – czy wciąż mają rację bytu?

Choć Internet, jak powiedzieliśmy we wstępie, staje się coraz ważniejszą częścią życia, sklep RTV nieustannie kojarzy się przede wszystkim z dużą przestrzenią, czy to samodzielną, czy też w obrębie galerii handlowej, ale zawsze „fizyczną” i namacalną. To skojarzenie wynika przede wszystkim ze specyfiki samego sprzętu RTV, który zazwyczaj jest dość duży gabarytowo i… drogi. Odwiedzając stacjonarny sklep RTV mamy pewność, że:

  • produkt zobaczymy i „pomacamy” – podczas gdy w sklepie internetowym mamy do czynienia wyłącznie ze zdjęciami, często przygotowanymi w taki sposób, by jak najatrakcyjniej (a niekoniecznie zgodnie z rzeczywistością) przedstawiać dany produkt, w sklepach stacjonarnych każdą rzecz możemy zobaczyć na żywo i wziąć do ręki; mamy więc pewność co do jej gabarytów i kolorów, a często uzyskujemy też możliwość sprawdzenia jej w akcji (tylko w przypadku wybranych sprzętów);
  • będziemy z niego mogli korzystać od razu po zakupie – kupując dany produkt z branży RTV stacjonarnie mamy pewność, że będziemy mogli z niego korzystać od razu po zakupie – bez potrzeby czekania na dostawę, która może się przedłużyć (na przykład ze względu na weekend, w który kurierzy nie pracują); ma to również inny plus – jeśli dany produkt wymaga od nas dodatkowego okablowania czy dodatków niezawartych w zestawie, pracownik nam to podpowie – w Internecie najczęściej przekonamy się o tym dopiero po odebraniu przesyłki;
  • pozyskamy porady ze strony prawdziwych ekspertów – choć w Internecie na temat każdego z produktów znaleźć możemy różnorakie opinie, pochodzące rzekomo od ich nabywców, nie jesteśmy w stanie tego zweryfikować – magia Internetu sprawia, że nawet kilkuletnie dziecko może publikować na jego łamach; w sklepie stacjonarnym wiemy, z kim mamy do czynienia i możemy zadawać spersonalizowane pytania na tematy, które rzeczywiście nas dotyczą; nie musimy więc polegać na niesprawdzonych komentarzach i pisanych często pod wpływem emocji opiniach niewiadomego pochodzenia.

Podsumowanie

Odwiedzając sklep RTV fizycznie mamy pewność, że sprzęt, który kupujemy będzie spełniał nasze wymagania co do wyglądu, gabarytów, ale i funkcjonalności. Decydując się na zakup w internetowej jego wersji mamy z kolei pewność najniższej ceny i większej swobody, a najczęściej i większego wyboru. Oba te rozwiązania mają więc swoje niezaprzeczalne zalety i najrozsądniejszym, co można powiedzieć przy ich porównywaniu jest to, że warto korzystać z usług zarówno Internetowych, jak i stacjonarnych, wybór dostosowywać do swoich aktualnych oczekiwań (na przykład tego, czy potrzebujemy porady, czy jesteśmy zdecydowani na konkretny produkt) oraz upodobań.